Prečo je SEO také drahé
… tak ako to často býva, to najdôležitejšie je na konci. Sú to konkrétne rady ako svoj biznis vystreliť na vrchol. Najprv však trochu nepraktickej teórie.
Čo sú spätné odkazy
Keď jedna webová stránka odkazuje na druhú, hovoríme o spätnom odkaze pre web 2 a o odchádzajúcom odkaze pre web 1. Spätné odkazy zohrávajú v SEO veľmi významnú úlohu, avšak s postupom času sa stal link building náročnou expertízou pre SEO expertov. Ak vytvárame spätné odkazy s dodržaním všetkých pravidiel, môže to pozitívne ovplyvniť umiestnenie našej webovej stránky vo výsledkoch vyhľadávania. Porozumenie spätných odkazov vyžaduje pochopenie všetkých súvisiacich bodov.
Medzi tieto body patria:
Link juice
(Ospravedlňujem sa ale preklad výrazu Link juice nie je na mieste). Keď jedna webová stránka odkazuje na inú, predáva link juice inej stránke. Je na webmasterovi (majiteľovi či správcovi webu) , či chce svoj link juice z odkazu predávať inému blogu. Ak to nechce, môže použiť odkaz no-follow. Ak však predá link juice cez do-follow link, môže to zvýšiť umiestnenie tejto stránky a tiež zlepšiť jej autoritu domény.
Linkovaním na iný web tomuto webu pomáhame sa posunúť na vo výsledkoch vyhľadávania nahor (a preto chceme aby na nás linkovali iné weby)
Odkaz No-follow
Ak webová stránka nechce predávať svoju link juice, môže použiť značku no-follow. Tým však stránka nepomáha v očiach Google, čo znamená, že Google nevykoná žiadne zmeny v umiestnení tejto stránky. Použitie značky no-follow je vhodné, keď nechcete byť spojení s nedôveryhodnou stránkou a nechcete jej predávať autoritu.
html nofollow linku vyzerá takto: <a href=“https://priklad.sk“ rel=“nofollow“>klikni sem</a>
Odkaz Do-follow
Toto je to čo chceme aby smerovalo na náš web. Ak existuje na akejkoľvek línii hypertextový odkaz, atribút „do-follow“ bude aktívny a týmto spôsobom bude hlavná stránka predávať link juice inej stránke. Tento proces sa vzťahuje aj na interné odkazy alebo prichádzajúce odkazy.
html do-follow linku vyzerá takto: <a href=“https://priklad.sk“ >klikni sem</a>
…presne tak. Ak je odkaz do-follow, jednoducho tam nie je nofollow ani sponsored ani nic iné
Odkazy nízkej kvality
Ak webmaster odkazuje na web nízkej kvality, čiže web ktorého obsah je neúplný, ukradnutý, nepravdivý, obsah sivej zóny (napríklad ide o pornografickú stránku), môže to mať negatívny vplyv na jeho web. Preto je pri vytváraní spätných odkazov nevyhnutné zabezpečiť, aby odkaz smeroval na web dobrej kvality.
Linkovanie na web nízkej kvality, môže poškodiť tvoj web a potenciálne ovplyvniť jeho umiestnenie
Anchor text
Slová alebo kľúčové slová, na ktorých vytvárame hypertextové odkazy, sa nazývajú anchor. anchor text je veľmi dôležitý termín, pretože prostredníctvom anchor textu môžeme propagovať naše kľúčové slová. Uvedieme to na príklade webu Play Europe. Snažím sa napríklad dostať na vrchol pre kľúčové slovo SEO agentúra. Budem sa preto snažiť aby čím viac iných webov smerovalo na môj web cez anchor SEO agentúra napríklad takto:
<a href=“https://www.playeurope.sk/kontakt/“ >SEO agentúra</a>
Výhody spätného odkazu v kocke:
Zlepšuje organické umiestnenie
Spätné odkazy zohrávajú kľúčovú úlohu pri zlepšovaní umiestnenia nášho blogu vo vyhľadávačoch. Keď na vašej stránke zverejníte obsah a ten získa organické odkazy z iných stránok, váš obsah získa lepšie umiestnenie vo vyhľadávačoch už od začiatku. Postupným získavaním viac spätných odkazov sa zlepšuje celkové umiestnenie vašej stránky. Je však nevyhnutné vytvárať kvalitné spätné odkazy, aby toto fungovalo efektívne.
Na umiestnenie príspevku na vrchol výsledkov vyhľadávania hodnotia algoritmy vyhľadávačov rôzne parametre. Jedným z týchto parametrov sú spätné odkazy. Crawlery (výhľadávacie roboty) indexujú nové webové stránky pomaly, ale keď nájdu odkazy na tieto nové stránky z existujúcich webových stránok, indexujú ich rýchlejšie. To je pozitívny signál pre nové webové stránky. Preto je pre nových webmasterov kľúčové vytvárať čo najviac kvalitných spätných odkazov pre svoje stránky či eCommerce eshopy.
Blog je mŕtvy
Zverejňujte príspevky s vysokou pridanou hodnotou
Už v roku 2011 Matt Cuts ako predstaviteľ spoločnosti Google spochybnil význam blogu. Čo tým však chcel skutočne povedať bolo, že písanie prázdnych textov s nízkou pridanou hodnotou je úplne zbytočné. To na čo sa musíš sústrediť je pridaná hodnota. Ľudia milujú rôzne nástroje, ktoré sú zadarmo. Na tie sa totižto veľmi ľahko získavajú spätné odkazy. Ak si napríklad aktívny v oblasti financií, rôzne kalkulačky sú to pravé pre teba. Vytvor na webe aspoň 15 takýchto nástrojov a úspech biznisu je garantovaný. Pre zvedavých, tu je video podložené číslami. Pre nedočkavých, tu sú príklady:
Finančný biznis: Kalkulačky (kalkulačka čistej mzdy, hypotekárna kalkulačka, kalkulačka odvodov…)
Právny biznis: Vzory zmlúv (kúpna zmluva na auto, zmluva o prevode nehnuteľnosti, darovacia zmluva…)
Koučing: Tipy pre osobnostný rast. Krátke TikTok videá
Rehabilitácia a fyzioterapia: Video-návody na uvoľnenie rôznych svalových partií