Play Europe – SEO agentúra a online marketing expert

Autorita domény je len odhad

Domain Rating od Google nie je verejný

Mnoho majiteľov webov sa pýta jednu otázku. Prečo web mojej konkurencie s takmer nulovou autoritou je na prvom mieste v Googli? Tá istá otázka má aj opačnú podobu. Prečo moja skvelá web stránka s kvalitným obsahom a tak úžasnou autoritou v organickej návštevnosti tak výrazne zaostáva? Krátka odpoveď je, že domain rating (DR) tiež nazývaný domain authority (DA) na ktorú sa pozeráš nie je nič čo Google vytvoril.

Dlhšia odpoveď je, že Google má svoje tajomstvá. Jedno tajomstvo je ich algoritmus ktorý určuje ktoré premenné vstupujú do rovnice a tým druhým je niečo ako výsledok tohto výpočtu. Výsledok sa často zjednodušuje a nazýva autorita domény, ale táto informácia sama o sebe je príliš málo aby sme dokázali vyvodiť hlboké závery.

Kam sa treba pozerať?

Existuje jeden relatívne spoľahlivý a dostupný atribút ktorý nám spoľahlivo napovie akú má webstránka hodnotu. Týmto ukazovateľom rozhodne nie je autorita domény, ani Spam score či podobné odhady, ale návštevnosť. Presnejšie organická návštevnosť. Túto má k dispozícií každý majiteľ webu a ak tvrdí opak tak sa Vás snaží oklamať.

Veci samozrejme nie sú také jednoduché ako sa z predchádzajúcich viet môžu zdať. Nie je hodnota ako hodnota. Weby univerzít, vládnych či neziskových organizácií primárne nie sú na to aby generovali zisk a napriek tomu má link z  týchto webov vysokú hodnotu. Tu si môžete byť takmer istý, že domain rating od Ahrefs bude ukazovať silne presné čísla ako má Google. A to napriek tomu že weby sú z finančného hľadiska prakticky bezcenné.

Taktiež sú tu weby malých biznisov, ktoré majú často nečakanú silu. Pre istého klienta sme ako SEO agentúra robili link building a v segmente strojárstva sme museli silne načrieť na dno svojej kreativity. Ako prvé sme sa pozreli na dodávateľov a zistili, že spomínaná firma dlhé roky využívala služby jazykovej školy, kde míňala slušné peniaze na mesačnej báze.

Túto školu sme v mene zákazníka oslovili a požiadali riaditeľa aby si na svoj web dali referenciu na svojho zákazníka. Tento link mal prekvapivý účinok a sám o sebe s najväčšou pravdepodobnosťou zvýšil návštevnosť o zhruba 8%. Z hľadiska pravidiel Googlu sa jednalo o úplne čistú praktiku. Umiestnenie linku bolo samozrejme bezplatné – teda ak rátame mesačné platby tak to bol asi najdrahší link aký som kedy videl.