Spoločnosť Slovamed mala neuspokojivé výsledky PPC kampane cez Google ads.
Kampaň vytvorila marketingová agentúra ktorá podľa slov majiteľky “ignorovala požiadavky a kampani sa pravdepodobne vôbec nevenovala”. Google kampaň tak generovala buď stratu alebo minimálny zisk. V realite to vyzeralo tak, že veľká časť reklamného balíka bola minutá na irelevantné produkty. Slovamed pritom vo svojom portfóliu predáva viac než 4000 produktov.
Príklad 1: Na cca 50 kliknutí pripadal 1 nákup. Niekoľko desiatok takýchto produktov tak generovalo stratu, ktorú neboli schopné zachrániť ani ziskové produkty
Príklad 2. Veľká časť reklamného balíka bola minutá na produkty s hodnotou do 5 eur čo znamenalo veľa práce s odosielaním za minimálny zisk
Každé minuté euro v kampani generovalo 2.4 eura v objednávkach (očakávanie pritom je vo všeobecnosti minimálne 8)
Cieľom spolupráce so Slovamed tak bol jednoznačne ziskovo orientovaný:
Úvodná analýza ukázala, že predchádzajúci reklamný partner nedodržiaval alebo ignoroval základné pravidlá pre fungovanie PPC kampane. Celá kampaň tak musela byť zadefinovaná cez správnu kategóriu a jediné čo sme boli schopní použiť bola databáza produktov v Google Merchant Center
Celková ziskovosť:
S Play Europe sme zaznamenali raketový nárast ziskovosti firmy. Každé eur minuté v PPC kampani generovalo 25 eur v obratoch.
Júlia Tomašeková