Play europe (1)

Trendy v online marketingu pre rok 2023

Chcete sa niečo nové dozvedieť, niečo kúpiť, alebo sa len zabaviť? To všetko a oveľa viac dnes človek nájde na internete, čo veľmi rýchlo pochopili podnikatelia, politici a vlastne všetci. Vďaka tomu prichádzame k otázke číslo 2. Aké náročné je presadiť sa v online svete? Keď sme začínali niekedy v roku 2008, všetko čo bolo potrebné, bola webstránka – prehnane povedané. Stačilo tak málo a web mal návštevnosť.

 

Je tomu tak aj dnes? Odpoveď asi tušíte. V roku 2015 sme spúšťali 5 nových webov a zistili sme, že takmer každý z nich mal prvé 3 mesiace nulovú návštevnosť a to napriek link buildingu. Online marketing sa neustále vyvíja a môže byť ťažké držať krok s najnovšími trendami. Aké je ale náročné presadiť sa v online prostredí v roku 2023? Náročnejšie ako tomu bolo včera, jednoduchšie ako tomu bude zajtra. Aký je teda východiskový stav? Udržať si aktuálne informácie o nových smeroch v digitálnom prostredí je pre podniky kľúčové.

 

Tu je 5 najdôležitejších trendov online marketingu, na ktoré sa treba v roku 2023 zamerať:

 

  1. Personalizácia bude aj naďalej hlavným zameraním marketérov. Keď bude k dispozícii stále viac údajov, podniky budú môcť prispôsobiť svoje marketingové úsilie individuálnym potrebám a preferenciám svojich zákazníkov. To môže zahŕňať prispôsobené e-maily, reklamy a odporúčania založené na zákazníkovej histórii prehliadania a nákupov. Chcete príklad? Sila mailingu je pritom v poslednom čase silne podceňovaná. Je však dôležité si uvedomiť, že Vaši followeri na sociálnych sieťach nie sú Vaši, ale patria danému médiu. Ďalším príkladom sú recenzie a pozitívna skúsenosť zákazníka.
  2. V online marketingu bude čoraz viac prevládať umelá inteligencia (AI) a strojové učenie. Tieto technológie môžu pomôcť podnikom automatizovať a optimalizovať ich marketingové úsilie, čo im umožní efektívnejšie osloviť a zaujať zákazníkov.
  3. Videoobsah bude naďalej dominovať na poli marketingu. Viac firiem bude používať video na rozprávanie príbehov svojej značky a predvádzanie svojich produktov a služieb. Očakáva sa, že najmä živé vysielanie zaznamená v nasledujúcich rokoch výrazný nárast. Ak by ste mali v roku 2023 používať jeden marketingový kanál, nech je to video. Čo presne? TikTok a YouTube sú na Slovensku a v Česku na vrchole.
  4. Influencer marketing bude aj naďalej obľúbenou stratégiou firiem. Partnerstvo s vplyvnými osobnosťami v konkrétnom odvetví alebo výklenku môže pomôcť zvýšiť viditeľnosť a dôveryhodnosť značky. Firmy si však budú musieť dávať pozor na to, s kým spolupracujú, a zabezpečiť, aby influencer zodpovedal ich hodnotám a posolstvu značky.
  5. Optimalizácia hlasového vyhľadávania bude čoraz dôležitejšia, keďže používanie virtuálnych asistentov neustále rastie. Zabezpečenie toho, aby bola vaša firma ľahko objaviteľná prostredníctvom hlasového vyhľadávania, vám môže pomôcť osloviť širšie publikum.

 

Celkovo bude online marketing v roku 2023 o personalizácii, využívaní AI a strojového učenia a sile videa a influencer marketingu. Aby si podniky udržali náskok pred konkurenciou, musia byť agilné a ochotné prispôsobiť sa týmto novým trendom.

Mohlo by vás zaujímať

Dohodnite si konzultáciu