Play europe (1)

Link building cena

Hľadáte lacný link building? Môže Vás to vyjsť veľmi draho. Od momentu, kedy ľudstvo zistilo, že najvýznamnejší ranking faktor na Googli sú spätné linky (backlinks), začalo vymýšľať rôzne skratky ako vybabrať so systémom. Tieto skratky niekedy nakrátko fungujú, môžete si však byť istí že raz fungovať prestanú a návštevnosť sa vďaka tomu zo dňa na deň dostane k nule. Videli sme to už veľakrát. Cena linkbuildingu sa preto dá rozdeliť na 3 kategórie.

 

Lacný link building, drahý link building a SEO expert

 

  • Lacný link building sa tiež nazýva podvod, nakoľko vidina kúpiť nový Mercedes za cenu starej Lady sa vždy končí veľmi zle. Na prvý pohľad parametre webu sedia a často len expert odhalí, že sa jedná o podvod. V najlepšom prípade prídete o pár desiatok EUR, v najhoršom bude penalizácia od Google.
  • Drahý link building je ten, ktorý si robia majitelia webov bez toho, aby o linkbuildingu vôbec niečo vedeli. A tak si od majiteľov iných webov za drahé peniaze kúpia neindexovaný alebo rel=”nofollow”rel=”sponsored” link, v horšom prípade predražený link z podpriemerného webu. V najhoršom prípade je to link z článku na “Guest post farme”, “PBN”, prípadne bezcenný link na nejakej sociálnej sieti a samozrejme tiež niečo z predchádzajúcej kategórie – tentokrát však nie za desiatky, ale stovky eur.
  • Link building s pomocou SEO experta je tá najvýhodnejšia možnosť. SEO expert pozná trh, pozná podvody, pozná cenu spätných odkazov. S majiteľmi webov má často vyjednané ceny, ktoré sú zlomkom cenníkovej ceny.

 

Poďme sa pozrieť na konkrétny príklad toho, prečo link z domény s autoritou nad 50 nie je možné získať za 30 eur. SEO expert dokáže vďaka kontaktom a balíčkom cenu stiahnuť napríklad z 3 000 na 1 500, nikdy však nie na 100 či menej. Bývali by ste v dome za 300 eur? Prečo potom chcete nosný prvok online biznisu za pár centov? SEO expert však dokáže ešte jednu vec navyše. SEO expert ide mimo mainstreamu a namiesto 50% zľavy zoženie článok z periodika podobnej hodnoty, avšak za zhruba 300 eur.

 

Koľko stojí link building?

 

Pozrite si obrázky na spodku tohto článku. Obrázok číslo 1 ukazuje autoritu domény jedného slovenského periodika. Stupnica začína nulou a končí stovkou. Čím vyššie, tým lepšie pre tých, na ktorých podobný web odkazuje. V tomto prípade jeden link z tohto periodika dokáže Váš web vystreliť pred konkurenciu.

 

Ako všetko, aj toto má svoje ale. Tým “ale” je cena za natívny článok, ktorú vidíte vyznačenú žltou na obrázku číslo 2. Ak by ste si objednali PR článok, zaplatili by ste 1020 eur a tento článok by pravdepodobne skončil v kategórií PR alebo s tagom sponzorované. Google veľmi často dokáže vďaka týmto tagom a kategóriám rozoznať, že ide o článok, za ktorý ste si zaplatili a tomuto linku by dával minimálnu váhu.

 

K slovu tak prichádza možnosť B a tou je natívny článok za 3 720 alebo 5 400 EUR. Tu si môžete byť istý, že link bude vysoko účinný. Je tu ale malý problém. Toto isté periodikum umožňuje vkladanie linkov do existujúcich článkov za zhruba 100 eur. Existuje veľká možnosť, že keď čakáte, tak sa dočkáte článku, ktorý bude pre Vás ako stvorený a vložením linku ktorý bude fungovať ušetríte 3 600 eur.

 

Keď „ale“ má ešte jedno „ale“

 

Vkladanie linkov do existujúcich článkov je však riziko, nakoľko Google dokáže veľmi často odhaliť aj túto praktiku. Už sme videli ako niektoré weby robili len link insert a Google ich úplne vymazal zo svojej SERP (Search Engine Result Page).

 

Obrázok 1

 

Obrázok 2

Mohlo by vás zaujímať

Dohodnite si konzultáciu