Salt Bae, vlastným menom Nusret Gökçe, je známy ako celebritný šéfkuchár, ktorý vlastní sieť steak reštaurácií v New Yorku, Londýne či Dubaji. Je známy excesívními pózami na sociálnych sieťach a rukopisom je spôsob solenia jeho stejkov, ktorý môžete vidieť na obrázku.
Salt Bae si okolo svojej osoby vďaka sebavedomému a excentrickému vystupovaniu vytvoril zvláštny mýtus, ba dokonca auru, vďaka ktorej v mnohých vyvoláva zvedavosť, ktorá mu napriek ne-5-hviezdičkovému hodnoteniu jedál prináša zástupy bohatých a prominentných zákazníkov.
Salt Bae si veľmi dobre uvedomoval, že finále svetového šampionátu v Katare budú sledovať stovky miliónov ľudí a že to je jedinečná príležitosť na zviditeľnenie sa. Veľmi dobre vedel, že na reklamu netreba platiť milióny za nejaký spot. Veľmi dobre vedel, že reklama môže byť aj zadarmo a stačí keď sa tam jednoducho objaví. A tak to bol práve on, kto medzi prvými vybehol na trávnik aby “oslavoval” výhru Argentíny. Jeho cieľ bol jednoznačný: Fotka s trofejou v známej póze, fotka s Messim a ak sa podarí tak aj fotka s čím viac inými futbalistami.
Chce to veľmi veľa drzosti a sebazaprenia, ktoré Salt Baemu očividne nechýbalo a tak napriek opakovanému odmietnutiu zo strany Messiho, sa k vytúženej spoločnej fotke dostal. Potom už stačilo len sledovať ako všetky prestížne svetové médiá píšu o ňom. Nič pozitívne, ale na to sa zabudne. Najbližšie týždne po svetovom šampionáte si bude užívať viac pozornosti ako mnohí čo sa o titul zaslúžili. Salt Bae nám predviedol kúsok marketingovej geniality.
Môže to však dopadnúť aj zle
100% futbalových fanúšikov ho dnes za to pravdepodobne neznáša, ale veď oni aj tak nie sú jeho zákazníkmi (možno s výnimkou pár tuctov v Londýne). O pár rokov si málokto spomenie na tento incident a tí čo si spomenú, nebudú pravdepodobne tak silne emocionálne nabití ako sú teraz. Zostane už len “Salt Bae je známy celebritný šéfkuchár a aj ja ho odniekiaľ poznám”. Nemusí to však byť pravda, nakoľko ľudia sú posledné roky otrávení bizárom. Unavujú ich influenceri, ktorí zneucťujú pamiatky, tlačia sa do objektívov pred slávne osobnosti a zdá sa že Salt Bae to silne prehnal. Egocentrickým spôsobom zneužil toto veľkolepé predstavenie a my v Play Europe predpokladáme, že z tohto marketingového obláčika veľa peniažkov nezaprší.
Ak by sme mali tento príbeh preniesť do SEO sveta a link buildingu, toto je skvelý príklad „white hat“ lokálnych aj globálnych SEO praktík. Za niekoľko dní vzniklo stovky linkov, zmienok z periodík s najvyššou možnou autoritou a všetky tieto linky zadarmo (včetne bbc, cnn a podobne). Otázka je. Išli by ste do toho?