Link v prestížnych médiách s reálnou vysokou autoritou stojí tisíce, avšak link v už existujúcom článku v tých istých periodikách dokážete mať relatívne lacno. Prečo by ste teda mali investovať tisíce, keď stačí desatina ceny?
Odpoveď je jednoduchá. Google praktiku vkladania linku do existujúcich článkov pozná a bojuje proti nej. Ako? Existujú viaceré teórie, pravdu však pozná len Google. Podľa jednej teórie uloží Google pri indexovaní článku aj počet odkazov v ňom. Keď sa tento počet následne zvýši, nový link penalizuje.
Táto teória naráža na niekoľko problémov. Existuje služba menom Google alerts a v tejto službe si môžete nastaviť upozornenie na to, keď Vás niekto spomenie vo svojom článku. Pre Google je dôležitá pridaná hodnota a z tohto hľadiska dáva zmysel kontaktovať majiteľa webu s požiadavkou na link.
Druhým problémom môže byť zmena štruktúry webu, vďaka ktorej pribudne na celú webstránku hneď niekoľko desiatok externých linkov. Častokrát sa môže jednať len o externú databázu obrázkov, ktoré zvykli byť hostované “doma”.
Podobných prípadov by sme vedeli nájsť veľa a napriek tomu, že Google je každým mesiacom sofistikovanejší, môžeme si byť istý že nemá šancu odhaliť všetky vložené linky.
Hlavne opatrne
Na vlastné oči sme videli prípad, kedy jedného pekného dňa jednému peknému webu zrazu zmizlo 90% linkov v Google Search Console. Nie sme si samozrejme istí, že toto záhadné zmiznutie bolo spôsobené faktom, že 90% linkov boli link inserts. Web bol totiž technicky kvalitný a majiteľ tiež robil kvalitný copywriting.
Dá sa to predpokladať, že určité percento tejto nelegálnej praktiky nebude odhalené a v konečnom dôsledku bude mať pozitívny vplyv na návštevnosť webu. Aké percento? To by som nechal na toleranciu rizika každého z Vás. Z našej skúsenosti sú tu oveľa závažnejšie black hat techniky. Dám Vám aj jeden skvelý tip. Google miluje aktualizácie a ak vkladáte link do existujúceho článku, vložte tam okrem neho aj niekoľko kvalitných viet k téme.