Čo je SEO

Skôr než odpovieme na otázku “čo je SEO” pozrime sa na to, ako sa definuje bohatstvo v online svete. Demonštrujeme to na zjednodušenom príklade kvalitného a nekvalitného webu. Tento príbeh nie je fiktívny, pretože Play Europe začínala SEO kariéru v roku 2008 a k dispozícií sme mali len to, čo sme si vtedy vedeli vyrobiť – nekvalitný web. Presne tak, v roku 2008 sme v našich radoch nemali developera, ktorý by vedel spraviť skvelú webstránku.

 

Nedokázali sme dokonca napísať ani kvalitné promo texty a tak sme robili len to jediné čo sme vedeli – kvalitné SEO. Vtedy sme sa naučili jednu cennú lekciu, ktorou sa riadime dodnes. Naše zdroje sústreďujeme tam, kde ich je treba. Neznamená to otrasný web a desné texty. Skôr to znamená “web akurátnej kvality”, “texty jemne nadpriemernej kvality” a extrémne kvalitné SEO. A keď sa spýtam čo je SEO, mám na mysli 30% on page SEO a 70% off page SEO.

 

Čo je to on-page SEO

 

On page SEO znamená porozumieť tomu, čo zákazníci hľadajú a dať im to. Predstavte si, že máte predajňu áut. Vašu doménu môžete nazvať napríklad najlepšie-auta-v-poprade.sk alebo aj auto-poprad.sk – a na tieto kľúčové slová SEO optimalizovať. Otázka však je “čo hľadajú zákazníci”. Je to slovné spojenie “najlepšie autá v Poprade” alebo “Auto Poprad” alebo niečo úplne iné?

 

Prvý krok on-page SEO analýzy je dať odpoveď na otázku “Na aké kľúčové slová je potrebné optimalizovať web?”. Dobré je, aby to bolo to, čo ľudia skutočne hľadajú a nesnažiť sa silou mocou ísť do kľúčových slov s vysokou konkurenciou, ktoré by mohli link building výrazne predražiť.

 

Čo je to off-page SEO

 

Keď už máme zvládnutú on-page časť na našom webe, prichádza k slovu tvorba spätných odkazov alebo link building. Toto je tá drahá a časovo náročná časť SEO. Bez aspoň minimálnej investície do spätných odkazov sa môže napríklad kominárovi z Poltára stať, že jeho web Google neukáže a to aj keby tam nemal konkurenciu. Ak vlastníte biznis v oblasti s nízkou konkurenciou, stačí Vám lacný linkbuilding.  Ak ste v biznise s priemernou konkurenciou, potrebujete už silnejší linkbuilding, sú však firmy, ktoré mesačne investujú tisíce do linkbuildingu.

 

Vráťme sa ale na začiatok tohto článku a ku skutočne kvalitnému webu. Písal sa rok 2015 a my sme vytvorili webstránku, ktorá bola priam dokonalá. Problém tohto webu bolo spoluvlastníctvo s osobou, ktorá nebola ochotná investovať do linkbuildingu a tak projekt v roku 2018 skončil. Jednoducho napriek kvalite ho našiel len málokto. Spätné odkazy sú digitálnym bohatstvom a tak k nim treba aj pristupovať. SEO je tak alfa a omega tých, čo chcú mať na internete úspešný biznis a SEO expert je osoba, ktorá vie pomôcť.

Mohlo by vás zaujímať

Dohodnite si konzultáciu