Vlastníte eshop alebo webstránku a konkurencia Vás valcuje? Myslíte si, že dôvodom je škaredá webstránka, neprehľadná navigácia či zlý produkt? Všetko to čom som spomínal sú samozrejme faktory, ktoré ovplyvňujú, ale nie je to ten rozhodujúci faktor. Počas našej kariéry sme videli veľa vyslovene škaredých a neprehľadných webov, ktoré generovali milióny.
90% úspechu v online biznise je SEO linkbuilding
Spätné odkazy, tiež známe ako prichádzajúce odkazy, hrajú dôležitú úlohu v optimalizácii pre vyhľadávače (SEO). Sú to odkazy z iných webových stránok, ktoré smerujú na Vašu webovú stránku a signalizujú vyhľadávačom, že iné webové stránky považujú Váš obsah za hodnotný a relevantný. Čím viac kvalitných spätných odkazov smeruje na Vašu webovú stránku, tým väčšia je pravdepodobnosť, že Vaša webová stránka bude dobre hodnotená vo výsledkoch vyhľadávania.
Metóda vytvárania kvalitného obsahu je zavádzajúca
Existuje niekoľko spôsobov, ako získať spätné odkazy. Jeden spôsob je vytvoriť kvalitný, informatívny a zaujímavý obsah, na ktorý budú chcieť iné webové stránky odkazovať. To môže zahŕňať blogové príspevky, infografiky, videá a iné typy obsahu, ktoré sú relevantné pre Vašu cieľovú skupinu a poskytujú hodnotu. Tento prístup však hovorí A, ale nehovorí B. Kvalitný obsah je dôležitý, treba však tiež povedať, že aktívny prístup k linkbuildingu je esenciálny.
Toľko hovorí teória. Nalejme si čistého vína – o Vašom eshope nikto články písať nebude. Musíte zvoliť nejakú link building stratégiu akou v prípade eshopu môže byť sekcia blog, do ktorej budete pravidelne prispievať. Tieto príspevky však musia byť výnimočné – šokujúce, konšpiračné, vyzývavé (napríklad sexuálne). Áno, v takej dobe žijeme.
Metóda guest posting je zavádzajúca
Ďalším spôsobom, ako získať spätné odkazy, je prostredníctvom hostovania blogov. Toto zahŕňa písanie článkov pre iné webové stránky Vášho odvetvia a výmenou za to môžete zahrnúť odkaz na Vašu webovú stránku, do Vašej autorskej bio. Toto môže pomôcť Vašej webovej stránke dostať sa pred nové publikum a tiež pomôcť budovať vzťahy s inými webovými stránkami Vášho odvetvia.
Môžete tiež získať spätné odkazy prostredníctvom účasti v online komunitách a fórach súvisiacich s Vaším odvetvím. Poskytnutím cenných poznatkov a prispievaním k diskusiám, môžete sa stať autoritou vo svojom odbore a ostatní užívatelia môžu odkazovať na Vašu webovú stránku vo svojom vlastnom obsahu.
Toľko hovorí teória. Faktom je, že každý majiteľ webu pozná cenu spätných linkov a nech je článok akokoľvek kvalitný v 99% prípadoch link bude zverejnený len za peniaze. Čiastky bez SEO agentúry pritom dokážu ísť do závratných výšok.
Ani tieto link building metódy neurobia dieru do sveta
Tlačové správy, sociálne média a online katalógy tiež môžu byť použité na získanie spätných odkazov. Vytvorenie tlačovej správy a jej odoslanie do online novinárskych médií môže byť skvelým spôsobom, ako dostať Vašu webovú stránku do novín a zahrnúť odkazy na Vašu webovú stránku v tlačovej správe môže pomôcť získať spätné odkazy. Sociálne média tiež môžu byť použité na zdieľanie Vášho obsahu a prilákať odkazy, a online katalógy môžu pomôcť zvýšiť viditeľnosť Vašej webovej stránky a tiež poskytnúť spätné odkazy.
Toľko hovorí teória. Katalógy a sociálne médiá sú z pohľadu Google jednoducho získateľné linky a pripisuje im minimálnu váhu. Tlačové správy v zmysle oslovenia redakcie fungujú pri niečom výnimočnom. Napríklad cesta kolo sveta, kde vo svojom cestovateľskom blogu o tejto ceste informujete. Tento web však nemá komerčný charakter a tým pádom z neho nebudú plynúť dostatočné zisky. Nazvime to kľudne koníčkom.
Výmena odkazov nie je mŕtva
Okrem toho môžete získať spätné odkazy prostredníctvom link exchange – teda výmeny linkov. Toto je proces kontaktovania iných webových stránok a požiadania ich o odkaz na vašu webovú stránku. To môže byť urobené prostredníctvom emailovej komunikácie. Podľa našej skúsenosti zhruba 30% oslovených s výmenou odkazou súhlasí. Výmena odkazov je skvelá doplnková metóda, problém je, že ňou podporujete aj toho s kým si odkaz meníte.
Dôležité je mať na pamäti, že nie všetky spätné odkazy sú si rovné. Kvalita odkazujúcej webovej stránky a relevantnosť odkazu na Vašu webovú stránku hrá dôležitú úlohu pri určovaní hodnoty spätného odkazu. Spätné odkazy z webových stránok s vysokou autoritou Vášho odvetvia sú cennejšie, ako tie z webových stránok s nízkou autoritou.
Guest posting je miliardový biznis
Je dôležité sa vyhnúť kupovaniu spätných odkazov, pretože to môže viesť k penalizáciám od vyhľadávačov.
Toľko hovorí teória. Faktom je, že kupovanie článkov a linkov v nich je pre majiteľov komerčných stránok a E-shopov často jediný spôsob ako poraziť konkurenciu. Skutočne efektívny link building Vás bude stáť peniaze a SEO agentúra Vám pomôže veľa peňazí ušetriť a zároveň sa vyhnúť tvrdým lekciám.